Is je mantelzorger overbelast? Ben je op zoek naar een gepaste hulp voor je zorgbehoevende ouders? Of heb je nazorg nodig na een ziekenhuisopname? Kies dan voor Pluszorg, de zelfstandige thuiszorg voor fusie Kinrooi, Maaseik en Dilsen-Stokkem.

Het feit dat de zorgbehoevende thuis kan blijven, in een vertrouwde omgeving heeft een positieve invloed op het fysieke en psychische welbevinden. Daarnaast is het ook belangrijk dat de zorgverlener een gekend persoon is, en niet elke week een nieuw gezicht. Ook het contact met andere zorgverleners, zoals de huisarts, kinesist of apotheker verloopt vlotter wanneer er één vast aanspreekpunt is. En dat is nu net de kracht van een kleine onderneming die zorg aan huis verleent. Door ons kleine team kunnen we perfect inspelen op bepaalde vragen en zijn we flexibel inzetbaar waar nodig. Wat betreft de patiëntendossiers zijn we alledrie op de hoogte waardoor er sneller onderling overlegd kan worden. Deze meer flexibele werking geeft ons bijgevolg de kans meer tijd te nemen voor onze patiënt waardoor we een uitgebreide zorg op maat kunnen voorzien. Onze thuiszorg in combinatie met dat stukje onafhankelijkheid van de patiënt in zijn vertrouwde omgeving vormt voor hem/haar een grote plus!

Na een telefonisch contact brengen wij een eerste bezoek. In overleg en in functie van uw zorgbehoefte en/of medisch voorschrift wordt afgesproken met welke frequentie Pluszorg bij u langs komt. Deze frequentie kan de loop der tijd uiteraard variëren en aangepast worden in functie van uw gezondheidstoestand.

Bel of mail ons voor een verkennend gesprek.

Meer info?

www.pluszorg.be

vragen@pluszorg.be

Dit houdt in dat we geen kosten aanrekenen aan de patiënt, maar alles rechtstreeks met het ziekenfonds of de verzekeringsinstelling regelen. We werken samen met alle Belgische ziekenfondsen.

Vanaf 1 oktober 2017 is Pluszorg ook verplicht om de identiteit van de patiënt bij elk patiëntencontact te verifiëren. Dit doen we middels:

◦geldige Belgische elektronische identiteitskaart (eID), geldige elektronische vreemdelingenkaart of geldig elektronisch verblijfsdocument

◦geldige ISI+-kaart

◦geldig attest van sociaal verzekerde afgeleverd door de ziekenfondsen.

◦Door lezing van de barcode op het kleefbriefje van het ziekenfonds.

◦Door manueel ingeven van het identificatienummer van de sociale zekerheid (INSZ-code).